Leveringen

Levering en leveringstermijnen

Onze producten worden geleverd via Bpost, een door ons gekozen koerier of Fine-Wine zelf. Bij afwezigheid zullen we het pakket plaatsen door een op u gekozen “veilige” plaats of op een leveringspunt van Bpost indien het door Bpost wordt geleverd.

Foutief doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de klant en kunnen aanleiding geven tot extra kosten. In geval van fouten in de adresgegevens van de bestemmeling, kan de verkoper in ieder geval niet aansprakelijk gesteld worden voor de onmogelijkheid om de besteld producten te leveren.

Fine-Wine levert geen alcoholische dranken aan personen onder de 18 jaar.

Elke bestelling vanaf € 175 wordt in de regio van Tessenderlo ( 10 km ) gratis bij u thuis bezorgd. Onder 175 euro rekenen we 7,95  € verzendkosten aan in deze regio. Buiten deze regio ( de rest van België ) rekenen we 9,95 euro aan voor een bestelling onder de 175 euro. Vanaf 175 euro worden de producten gratis verzonden. Producten worden in principe uitsluitend geleverd in België. Voor leveringen in andere landen dient vooraf contact opgenomen te worden met Fine-Wine.

Het risico van beschadiging, verlies of diefstal valt ten laste van Fine-Wine tot op het ogenblik van levering van de goederen aan de klant. Op dat ogenblik gaat het risico over op de klant. De leveringstermijn bedraagt maximaal 5 - 6 werkdagen tenzij anders overeengekomen. Indien de levertermijn langer is, wordt dit bij de bevestiging van de bestelling meegedeeld. In geen enkel geval heeft de klant recht op schadevergoeding voor het overschrijden van leveringstermijn.

Annuleren van de transactie

Fine-Wine geeft de klanten als bijkomende garantie de mogelijkheid om bestellingen binnen de 24 uur te annuleren door het sturen van een email naar info@fine-wine.be met de vraag tot annulatie. Na aanvaarding van uw vraag stuurt Fine-Wine een annulatiebevestiging en stort de bedragen die reeds betaald zijn terug. Om mogelijke misbruiken te vermijden zullen terugstortingen enkel gebeuren op de rekening vanwaar de betaling afkomstig was. Bestellingen zullen om deze reden dan ook pas na 24 uur verwerkt worden.

Retourneren

Indien de gekochte producten niet aan uw verwachtingen voldoen, mag u de ongeopende en onbeschadigde flessen binnen de 14 dagen na ontvangst zonder opgave van motief en zonder betaling van een boete binnenbrengen bij ons thuisadres, verkregen na persoonlijk contact via mail of telefoon en dit mits overhandiging van de begeleidende leveringsnota of factuur. Wij zullen de geretourneerde artikelen via een tegoedbon terugbetalen of omruilen. We aanvaarden in geen geval retouren van geopende flessen, tenzij het gaat om wijnen met kurksmaak.

We verbinden er ons om flessen met een kurkprobleem te vervangen op voorwaarde dat de klant de slechte fles (zo vol mogelijk) en met originele kurk terugbezorgt. Wij vervangen deze wijn met eenzelfde fles die op dat moment in verkoop is (dat kan een ander jaartal zijn). Wij betalen geen flessen terug.

Geopende flessen die niet naar uw persoonlijke verwachtingen smaakt nemen we niet terug. We nemen enkel gesloten flessen terug waarvan het etiket niet beschadigd is. De klant mag maximaal 1 fles van dezelfde soort geopend hebben om te proeven. De klant moet altijd de rekening kunnen tonen en mag niet ouder zijn dan 3 maanden.

Deze website maakt gebruik van cookies die toelaten het gebruik van de website te ondersteunen, te analyseren, bepaalde voorkeuren, instellingen, specificaties en/of overige beperkte (persoonlijke) informatie te registreren om uw surfervaring te verbeteren of af te stemmen op uw interesses. Meer weten
Aanvaarden